Om Gudhjem Naturbørnehave og Vuggestue

Vi i Gudhjem Naturbørnehave og vuggestue vægter nærværende, glade voksne der er i stand til at give børnene den tryghed og omsorg de har brug for. Det betyder meget for os, at hvert enkelt barn bliver set, hørt og holdt af.

Vi bor i et stort sammenbygget hus, omgivet af en dejlig legeplads/have. Vi er en stabil personalegruppe med stor faglighed, der har fokus på hele tiden at videreudvikle os.

Vores vuggestue og Naturbørnehave prioriterer udelivet højt. Børnehavegrupperne Åboérne og Raptusserne har udeuge hver anden uge, dagligt fra kl. ca. 10 til ca. 13.00, hvor vi besøger vores skovvogn, er ved stranden eller klipperne og én dag deltager vi i fodbold under DBU. I hjemmeugen er vi meget udendørs, har aktiviteter inde eller ude, som ofte relaterer til naturen. I hjemmeugen tager vi desuden til svømning i svømmehallen samt har en formiddag med musik og rytmik. I Vuggestuen har vi ligeledes musik og rytmik hver anden uge, samt tager vi ofte på ture forår, sommer og efterår. i vinterperioden ved behov.

Vi ligger i et spændende lokalområde, omkranset af en fantastisk natur, mellem klipper og skov og nær ved stranden. I naturen er der lys, luft og plads. Barnet får styrket sin motorik og udviklet en stærk krop i balance. Naturens mangfoldige rum stimulerer barnets kreativitet, inspirerer legen og skærper sanserne. Barnet eksperimenterer, iagttager og undrer sig, sammen med andre børn, over dyre- og planteliv.  i hjemmeugerne vil I derfor også opleve, at vi tager på ture i nærmiljøet, i teateret, på biblioteket eller lignende.